Skip to main content

Mak !! Gatai Peruttt....

Hahahaha....kenapa aku gelak mcm org xbetuii ni??
Hikhik sebenarnya aku menggelakkan diriku sendiri....Sebabnyer selama ni aku cuma mendengar org mengatakan yg perut mereka akn terasa amat gatal bila pregnant...Aku igt gatai2 biase jer...Dan aku baru merasainya sendiri...mungkin ade mommies yg dah mengalami gatal2 di perut lebih awal tapi semua org akan tetap merasanya...no excuse okehh..
Bagaimana rasanya?? owhhhhhhh....sangaaaaatlah gatal org johor kate merenyam-renyam....sgt best jika dapat digaru, syiok sekaliiii....macam nak guling2 jer rasenye klu dpt garu....mak !!! gataii nye perutku...(hah mcm tulah mak ko rase dulu)

Tetapi oleh kerana aku tak nak ade bekas2 yg 'cantik' bila dh deliver nnt aku pon cuma tahan saje...cuma berbekalkan sapu tgn....(pilih sapu tgn yg kasar sikit) so bila gatal aku akn gosokkan di perut...tp rasanya xlah se-syiok garu sendiri...(tapi klu nak rase ade perut menggurutu n huduh pas deliver bleh la kamu try garu sesedap ht ye...) Kdg2 kan tgh jln2 pon aku leh garu2 perut aku yg gatai merenyam nih...peduli hape aku org tgk! Ape tgk2 nak rase jugak?? Hang igt aku sajer2 nak garu depan hangpa ka? Sebab tulah aku gelakkan diriku sendiri sbb baru aku tahu mcm mane rasenyer gatai2 perut time pegnen tuh...Owhhh..rase dia klu digigit nyamuk 100 ekor pon tak cmni. Gatai tu sbb kulit makin meregang, perut makin membesar...mmg xleh nak elak laa...selagi x bersalin mmg perut akn trus membesar uols dan aku akn trus dilanda perut gatal.

And, sekarang ni aku tetiba rase nak ber-photoshoot la pulak...sebabnye rmi kwn2 di FB request gamba ku time pegnen...hahah...glemer mak sekejap ade org nak mintak tgk gamba mcm artis pulokk...hihi.Aku pon dh lame sgt tak bergambar, ade gamba pegnen pon time awal2 pegnen jer...nak jugaklah amik gamba perut dh besar memboyot nih...utk kenang-kenangan...especially wat anakku nanti bia die tgk mcm mn mummy die yg selim-melim dh jadi mcm tong drum skang nih...klu boleh gamba kaki aku yg bengkak mcm kaki gajah ni pon aku nk amik gak. Pakai sandle pon dh ketat semacam je nih...So nak suh en photographer tak berbayar a.k.a suami aku lah amik gamba...watpe tah die beli DSLR yg mahal bagai tuh tapi dok tersimpan je lam bag.Baik amik gamba bini die yg 'selim' ni kan...Tapi i malulah nk tayang diri yg dh gemokk ni...sebab tu xde rase nak bergambar pon...SIL pon ckp aku dh gemok. eleh mcm lah die tak gemok time pegnen dulu..meng-demotivatedkan aku jer...hang tgk lah nnt aku dh selim balik mcm b4 pegnen jgn jeless...huahua

Hmm...entry tah pape dr perut gatal ke bergambar...entry rojak..~Sekian

Comments

Popular posts from this blog

BBT, OPK dan Ovulasi

Okeh next nak cerita pulak pasal BBT, OPK dan waktu ovulasi. BBT tu korang dah faham kan camne nak mula... okay sekarang kita cerita pasal Ovulation Pregnancy Kit (OPK) ni dan kaitan nya dalam BBT. Secara generalnya...hanya dengan menggunakan BBT saja dah boleh detect ovulation day tu tanpa menggunakan OPK. Tapi...sebagai persediaan nak hamil...lebih elok la kita gu kan atau guna sekali OPK dan BBT bersama-sama. OPK tidak mengesan ovulasi tapi hanya mengesan kehadiran LH (hormon yg dihasilkan sebelum pengeluaran ovum) mana kala BBT pula mengesan hari ovulasi dengan lebih tepat. Tetapi sekiranya plan untuk hamil... elok buat OPK sekali supaya kita tak terlepas hari subur 'fertile window' untuk BD (bersama). Fertile Window & Cervical Mucus (CM) Fertile window biasanya 5hari dalam sebulan tapi hanya 1hari saja hari ovulasi iaitu hari paling subur. Jika kita boleh detect fertile window ni lebih mudah untuk kita usaha hamil. Selain menggunakan OPK...kita jugak bol

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka

"Ma Ismuka" - Siapa Nama Kamu?

Assalamualaikum wbt... Aicecehhh "ma ismuka" bagai...korang tau ke maksudnye tuh...Okeh kita belajar Al-Lughatul 'Arabiah sket yer adik2...Hehe maksudnye "Siapa Nama Kamu" untuk general lah kalau tak tau lelaki atau perempuan..Kalau perempuan "Ma Ismuki?"... Ntah ape la Puan Shila merepek ni kan...Okeh sedia maklum la kan ai ni aktif ber-Ratuhati...lately ni kan, ai dah jadi consultant tak bergaji...ekekekeke...Actually dalam Ratuhati ade ruangan Nama2 Anak...So ku tolong la translate beberapa nama yang kata asalnya dalam Bahasa Arab..sebabnyeeee ade banyak sangat makna2 nama dalam buku-buku dipasaran dan internet yang tidak tepat sama sekali dengan maksud bahasa arabnye itu sendiri. Bahasa Arab saye ni taklah seberapa, jadi untuk mendapat kesahihan atas rujukan saya itu saye dibantu oleh senior saye mase di UIA iaitu Kak Zu..Kak zu memegang Ijazah Bahasa Arab atau kami panggil BAR di UIA. BAR= Bachelor of Arabic. Menurut Kak Zu nama-nama dalam buku