Friday, November 11, 2011

Orkid Eksotik

Wahhh mak bizi...Lame sungguh tak hapdet belog tau..Rindu kat belog nih..Tapi apakan daya tak sempat ler...Banyak citer nak hapdet tapiiiiii....masa amat menyemburui daku....hikhik

Jamu je lah mata ngan gambar orkid eksotik daku ini..Ku beri nama "Kimora". Sebab bunga ni gojes. hahaa



Anak pokok orkid ni asalnye mak bagi..mase tu daun 2helai jer..Selepas setahun buat pertama kali die berbunga dengan gahnye..Oren lagik uols...

Sebenarnye mak xtau atau lupa kot orkid ni cenggini rupanya...Ni adelah 'rare spesis'..dan kategori eksotik...memang susah jumpe..Cemane den tau? Sebab den dah hidup dengan orkid ni sejak kecik..Sekilas orkid lalu ku tau orkid jenis apekah...kuikui...Sebenarnye mak ade lah 'pembaka orkid'..hehee peminat tegar orkid mak ku iteww...Selalu bawak mak pi nursery bunga tengok orkid2 terbaru...

Korang ingat kalau mak tau ghope gini bunga nye die nak bagi den ke?? Jangan Harappppp okeh. Jangan harap die nak bagi. Mase tunjuk gamba ni pon balik raya ritu die asek sebut jer..."terkilan plak mak bagi kalau tau cantik camtu..." lalalaaaaa bagai angin lalu....dah bagi xbleh mintak balik...buruk siku...Huahuaaaa mekasehhh mak...esok2 ade orkid pelik2, eksotik lagi bak mai la kat anak mu ini....ngehngehhhh

3 comments:

mizah said...

cantik la shila, kalau ambik anak pokok tu boleh gak idup kan? tp kalau orkid renek camtu, bunga dia kejap je dah layu ek? cantik..cantik...suke orkid gak..heheh

ashra said...

mmg cantik!...
hehe...

apa lagi shila..
nak kasi mak nye jeles,anto lah gambo.. =p

shilafaizz said...

mizah, bunganye dah 3minggu nih..kategori tahan lame nie...
ade 1jenis orkid panas shila panggil..tu pon lame sebulan, sebulan lebih tahan...nak amik anak pokok xbleh sebarangan..huhuu shila berani kalau mak je potongkan..sebab tangan mak sejuk ngan tanah, tanam ape pon hidup..

kak ash, dah tunjuk gambo..tu yg die asek sebut je tuh..heheee

Friday, November 11, 2011

Orkid Eksotik

Wahhh mak bizi...Lame sungguh tak hapdet belog tau..Rindu kat belog nih..Tapi apakan daya tak sempat ler...Banyak citer nak hapdet tapiiiiii....masa amat menyemburui daku....hikhik

Jamu je lah mata ngan gambar orkid eksotik daku ini..Ku beri nama "Kimora". Sebab bunga ni gojes. hahaa



Anak pokok orkid ni asalnye mak bagi..mase tu daun 2helai jer..Selepas setahun buat pertama kali die berbunga dengan gahnye..Oren lagik uols...

Sebenarnye mak xtau atau lupa kot orkid ni cenggini rupanya...Ni adelah 'rare spesis'..dan kategori eksotik...memang susah jumpe..Cemane den tau? Sebab den dah hidup dengan orkid ni sejak kecik..Sekilas orkid lalu ku tau orkid jenis apekah...kuikui...Sebenarnye mak ade lah 'pembaka orkid'..hehee peminat tegar orkid mak ku iteww...Selalu bawak mak pi nursery bunga tengok orkid2 terbaru...

Korang ingat kalau mak tau ghope gini bunga nye die nak bagi den ke?? Jangan Harappppp okeh. Jangan harap die nak bagi. Mase tunjuk gamba ni pon balik raya ritu die asek sebut jer..."terkilan plak mak bagi kalau tau cantik camtu..." lalalaaaaa bagai angin lalu....dah bagi xbleh mintak balik...buruk siku...Huahuaaaa mekasehhh mak...esok2 ade orkid pelik2, eksotik lagi bak mai la kat anak mu ini....ngehngehhhh

3 comments:

mizah said...

cantik la shila, kalau ambik anak pokok tu boleh gak idup kan? tp kalau orkid renek camtu, bunga dia kejap je dah layu ek? cantik..cantik...suke orkid gak..heheh

ashra said...

mmg cantik!...
hehe...

apa lagi shila..
nak kasi mak nye jeles,anto lah gambo.. =p

shilafaizz said...

mizah, bunganye dah 3minggu nih..kategori tahan lame nie...
ade 1jenis orkid panas shila panggil..tu pon lame sebulan, sebulan lebih tahan...nak amik anak pokok xbleh sebarangan..huhuu shila berani kalau mak je potongkan..sebab tangan mak sejuk ngan tanah, tanam ape pon hidup..

kak ash, dah tunjuk gambo..tu yg die asek sebut je tuh..heheee