Skip to main content

Kisah Surau - BF Mom -

Aku kan sebenarnye kan...masih tak puassss hati ngan makhluk mane yang report kat SS pasal ibu2 BF yang ngepam di surau tingkat 10 ni. Ape masalahnye ibu2 yang pumping ni ganggu orang solat kah? Korang jijik kah tengok orang ngepam? geli kah tengok susu banyak2 itewww?? Disuruhnya ibu2 Bf ni pegi pam kat surau tingkat lain.. tingkat big2 bosses, CEO, secretary2 bosses. Gile hape..surau sendiri ado pegi mencelah surau orang lain?? Tingkat bosses kuar masuk plak tuh. Dah tentu la kawasan tuh 'Management restricted area' tetiba ade 2,3 orang bawak beg hitam 'semekommm...kami nak tumpang pam kat sini boleh??' Aje gile. Sungguh tak boleh diterima dek akal usulan mereka2 ini.

Rase hati ni agak kuat la mengatakan seorang macik tuh yang dok report sebab die tiap kali kawan2 aku tengah ngepam mesti buat muka..sebab kawan2 aku amik plug point kipas die..matilakan bagi hint terang-terangan! gegegeee. Sebab macik ni tiap kali solat mesti bukak kipas, tak kiralah kat luar tu ujan lebat sejuk tak hengat ketaq gigil petir berdentum duntam, kat luar turun salji ka die tetap bukak kipas juga..sindrom menopause barangkali.. Eh series ni salah satu sindrom menopos adalah badan akan heating asek panas memanjang sebab hormon2 tengah bercelaru kekdahnye.

Apesal aku kesah sangat eks aku bukan BF lagi pon...Eh mestilah ahkak kesah satgi akak dapat anak no.2 kene lah mengepam kate dah insap nasoha. Kate dah beli FS kennn...So ape2 pon ahkak akan terjebak jugak dengan isu nih. Kemain aku pungpang pungpang si Faezah yang fully BF ngepam 3x pon sonyap jor. Ahaks. Tak kira ai kan memang tak boleh blah kalau orang buat rules mengarut neh.

Katenye laa...nak buatkan lactation room untuk staf2 BF mom supaya senang nak mengepam. Bilakah?? 5tahun lagi?? Baru nak buat paper, tempat pon lom wujud dah halau orang pegi pam kat surau lain apekah?? Maraaahhh nie...Semoga orang2 yang tak bape nak support BF dibukakan pintu hati dan mata. Nak dengki ngan orang tak tentu fasal. Mencikk!!





Comments

Unknown said…
ahaks.malas nak bising.lgpun da dpt emel kata benda ni sbb proposal utk bright ideas. ngehehe..xsangka plak jd isu nih.ishk...niat nak tolong org lain, jadi lain plak.adeih...

ampun yek anda2 yg terlibat tu.sy pun mengepam gak.n nak bilik lactation tp sblm ada bilik tu, bia la kitorg guna kan surau level sndiri.
shilafaizz said…
faezah, aah sebelom ade permanent room why not guna je surau sendiri kan..tapi wat dek je takyah naik tingkat boss.buat mcm biase since SS cakap takde org komplen kan..
kejinya sapa yang komplen tu.. sebagai emak yng selalu mengepam akak tersentap seketika.
Hannyy said…
camni punye org pun ade?

phd tahap ape ni..isk3..
semoga ibu2 ngepam tabah ye..
buktikan walaupun ditentang korg tetap releks mengepam jugak kan..hehe
akuzle ayu said…
oh k... maybe bole spare bateri kots. tapi kalo pakai spectra 3 n yg sewaktu dgnnyer susah lohhh... 'jiwa' jahat akak ckp, rosakkan plug tuh bior dier pon bwk kipas berbateri. baru adil..kan3? hahhaha

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...