Skip to main content

Someone Is Making Me Really Angry !!

Pertama kali nak beristighfar dulu supaya syaiton nirrajim lari lintang pukang....

Okeh entry tajuk entry sudah panas kan, pagi2 lagi my boss (kita panggil die Mr M) sudah bikin ku nak menanges dan rase nak menjerit biar satu opis dengar! He is making me really angry this morning. This is regarding job responsibility, and currently i am helping my other 2 colleagues which from different unit. They are from Sales Support and me from Product Department. I am just a relief person, just helping providing the Selling Price (SP) for the facility amount for corporate customers when they wish making any disbursement. Saye menolong dengan seikhlas hati, but Mr M ambil kesempatan sangat2!! Semalam ade satu issue which the Credit Admin Centre (CAC) unable to match the SP given by one of my colleague. So im giving the the CAC person the new selling price. However, this morning she emailed Mr M there's an issue and seeking him to liaise with IT System team to settle on the unmatchable SP. Then, Mr M called me and asked me to liase with the IT team. What???? Perghhhh he is really taking advantange on me.

I have my own workssss okeh, menimbun2 and plus i need to take over 2 persons. And i am not sales person, i am product analyst. Mr M pulak boss pada Sales dan Product. The CAC lady emailed to him and then die taichi pada aku plak. Habes tu ko gaji berpuloh2 ribu buat ape...kuar lunch awal, meeting xpegi, aku yg kene pegi, email2 sume delegate kat aku suh settle. Sakit hati aku taww...ko makan gaji buta eh?? Perghhh memang aku tak tahan dah nie bila die suruh settle dengan IT team. Ehhh aritu ko cakap bila Oja ngan Izan maternity leave aku kene tolong kira SP jer kan..sekarang sudah lebih..Meeting pon aku kene attend, ade issue aku kene settle. Ko kan boss, BERTANGGUNGJAWAB lah sketttttt. Ade issue ko lah kene settle and jumpa the others. I am not reporting direct to you, my immediate boss pon dah kecik hati aku tak boleh tolong die sekarang...Mr M ni adalah boss pada my immediate boss. Korang bleh bayangkan, die adalah Level 3 boss (CEO > Level 2 > Mr M). Tapi keje nak senangggg.

Yang sakit hati, when it comes to crucial issue macam ni takkan nak suruh exect macam den ni settlekan...Sepatutnye die lah kene buat meeting dengan IT System...how to solve the issue. Aku taknak buat okeh. Ini memang sudah melampau sangat. Dahla asyik menghilang jer..tah mane pegi. Die memang mengambil kesempatan sungguh atas diriku yang lemah ini. Eh aku kuat okeh. Sebab tu aku melawan die tadi. Ahaks! Padan muka die...Dan kerana sakit hati terus plak ku buat entry kat blog.

Okeh lah nak sambung keje ok..dah tulis dah relieve sakit hati nie...I will pay back the 30minutes writing this blog with extra working time!

< Saye Pekerja Yg Berhemah >
Terima kaseh kerana sudi mendengar luahan hatiku ini yer...




Comments

ashra said…
=) da sejuk tak hati tu..??..
ceria selalu ye..
shilafaizz said…
ahahahah very relieve bila dapat menulis...bila Mr M datang ku wat dek je boleyy? tak mo tengok muka die arini.kahkah

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...