Skip to main content

Takziah Sahabatku...Kuatlah Demi Puteri2 Mu...

Tadi pagi mendapat message dan BBM dari kawan2 yang suami kepada sahabatku baya a.ka. Aini Nurbaya  iaitu Wan Ahmad Fadzil telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya dalam perjalanan ke Terengganu (which is his hometown)-mendapat liputan di Buletin TV3. Arwah bekerja dengan Kedutaan Malaysia di Pakistan, dan kepulangan mereka ke Malaysia minggu lepas adalah atas urusan kerja dan membawa their newborn baby untuk berjumpa family...Semoga sahabatku kuat, walaupun sukar menghadapi dugaan yang hebat ini diusia yang sangat muda (almost 26yrs old) dengan memikul gelaran ibu tunggal, kami kawan2 sentiasa ada untuk membantumu sahabatku...Bertabahlah dan Kuatlah untuk Puteri2 mu yang masih kecil itu...

-I am Speechless :( -
-Nasib Kita Pula Entah Bagaimana-

Nadaa dan Marwa...Bantulah Ummi Untuk Mendapat Kekuatan ye Girls...(ihsan gambar dari blog Baya)

Juga amat sedih dan sayu hati membaca entry di blog arwah dimana arwah menyambut kelahiran anak keduanya dengan sangat gembira dan meninggalkan pesan untuknya...Kedua-dua anak inilah harta peninggalan dan amanah buat Sahabatku Aini Nurbaya...

Comments

Wahida said…
semoga baya tabah dan kuat hati..aku pun speechless jugak shila..xtau la camne baya skrg..semoga dia tabah...
betol kata ko, nasib kita xtau lagi camne..berdoa mintak Allah bg yg terbaik untuk kita...
shilafaizz said…
yup wahida...nasib kita tah mcm mana..semua di dunia ni hanya pinjaman, suami, anak2, mak ayah, harta benda..kita kene sentiase standby yg Allah akn ambil balik semua tu..kene sentiase ade plan bagaimana nak menghadapi hari2 mendatang..tak mahu berasa at the comfort place dan senang sentiase,sebab kita xtau macam mana ujian Allah utk kita..berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul, mudah mulut berbicara bukan mudah utk yg merasainya..

aku berdoa dan harap baya kuat, biarpun hebat sungguh dugaan utk si ibu muda ini membesarkan ank2 yg masih kecil..insyaallah, aku, ali,dan kawan2 akn try carikan baya keje secepat mungkin..coz dia hilang tempat bergantung dah.bila aku teringat kat the girls' faces, aku lagi2 sedih terutama teringat Marwa yg sebaya dgn Myra..biarpun aku kehilangan abah ms umo 16tahun bila fikir balik lagi hebat dugaan utk anak2 kecil ini..but Allah has plan the best for her~
cik sal said…
korang: siap msuk berita ek?cmne ley trlepas pndang tgk brita nie....huhu..baya n anak2 ade skli dlm keta ek?Ya Allah...tkut nyer bile dngor..pasnie die memg kena stay kat malaysia smula la ek??
shilafaizz said…
yup masuk berita sally...emm pasni kenelah mereka tiga beranak pulang ke malaysia...takkan nk stay sane plak arwah dah tiada..

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...