Skip to main content

Humayraa 6 Month Old

Salam Sejahtera Ke Atas Kamu...
Entry ekspress nih...
 
Nak hapdet Humayraa dah 6 bulan sudaa...dengan berat 7.7kg..(lenguh nak dukung)
Dah besar anak mummy nie...
Dah banyak ragam...kekadang rase so sweet..
Kekadang bila die buat perangai rase gerammmm...grrrr..
Macam nak masukkan balik dalam perut..Seb baik tak boleh! huhuhu...
Sekarang dah start solid food..Mummy hari-hari masakkan bubur...letak ayam,carrot,kentang, bayam...memacam..
Supaya anak mummy dapat cukup nutrien dan zat yang diperlukan..Supaya kulit cantik tak senang ade scar bila luka ke kene gigit nyamuk ke..
Alhamdulillah, Myra makan dengan berselera dan licinns tiap kali makan bubur mummy masak...Gud Girl!
Lepas pandai meniarap, sekarang dah golek2 terlentang, mengesot, angkat2 montot nak merangkak..
Even lom pandai merangkak bebetul tapi budak kecik nie dah pandai menyepahkan bilik..dok selongkar segala benda kat bilik tuh..Dannn..
Sudah boleh masuk bawak katil. Tetiba je tengok dah bawah katil, bawah meja..port kegemaran die bawah katil..macam mummy kekecik jer...
Suka main pondok2 bawah katil....
 
Okeh ni bila die dah penat main2 die akan landing atas lengan macam nih...asal buleh..

Ni bersama Cik Minah..Minnie Mouse ni diberi nama Cik Minah oleh kami...

Sshhhh....Time To Sleep...
 
Dari usia 2bulan memang gini ler gaya die tido..terlentangkan la camne pon die akan mengiring or meniarap juga...

Comments

Wahida said…
comel..sunnah nabi apa tdo mengiring tu sheila..
Semoga membesar dengan sihat dan jadi anak yang pintar dan solehah(^_^)
shilafaizz said…
wahida..ayah die ajar tido mengiring nih..peluk bantal bushukk..

sis hana: amiinn...

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Invitation: Mini Open House

Assalamualaikum wbt, Kepada rakan2 yang ku sayangi tak kira lah rakan alam maya ke, rakan realiti ke...Kami sekeluarga ingin menjemput rakan2 semua ke Mini Rumah Terbuka dan Sambutan Majlis Ulangtahun Myra..I stated 'Mini' coz memang majlis ringkas jer...huhuuu The menu was planned, (plan yer kot2 la last minit berubah) ... Lontong (Lodeh + Nasi Impit), Ayam Masak Merah, Laksa Johor, Roti Jala + Kari Ayam, kek birthday, cupcakes, kuih-muih... Semua masak sendiri nan ado catering...Me buat Laksa Johor, Roti Jala + Kari Ayam , my mom ku minta masakkan lontong sebab tak cukup tangan...Kalau den jugak buat lontong alamatnye tak payah tido dah la jumaat tu keje...Pehtu feeling2 nak buat bread puding with sos vanilla plak ntah sempat ke idak...huhuiii   Jemputlah kawan2 yek... Date: 24.09.2011 Time: 1pm-6pm Venue: No.25, Jalan Setia Impian U13/8D, Setia Alam Shah Alam Myra nak menepek jugak kat sini...Layankan ajer...