Skip to main content

Ke-excitedan?? Siap-Siap!!

Ape tuh?? mmsti kawan2 pelik....bila disingkatkan jadi excited lahh...heehuu...skrg ni mmg tgh galak shopping brg baby tapi sume juz for preparation untuk bersalin sajer...hubby xbagi beli bnyk2 sgt nnt baby cepat bsr dh xmuat dh...bile dh habis pantang bleh shopping lagi katenye...tapi biaselah org pompuan kan naluri untuk membeli-belah itu sudah sejak azali berada dlm diri ini...heheh.skrg ape2 pon mesti baby yg didahulukan yealah bukan bujang lagi nk pk diri sendiri je kan...

Semalam tepon mak mintak buatkan barut baby and kain bedung...saya xprefer beli yg dah siap rasenye biarlah jahitan hasil tgn Maknya sdr(paggilan cucu2 kpd mak sy adalah Mak juga) dipakai oleh baby nanti...mesti dibuat dgn penuh kasih sayang kan...heheh..bantal baby pon mak yg buatkan guna kekabu kampung...mak xbagi pakai bantal beli dh siap panas katenye pki kekabu sejuk n selesa...ikut mak lahh...tetibe mak berpesan..."Dik, barang2 dh siap belum...sikit2 ade pon jadilah.bila masuk 7bulan kena siap-siap dah nnt jd mcm kakyong bersalin 7bulan" Opps! tetibe mak mengingatkan sy tentang perkara itu..kakyong sy mmg bersalin awl ank first..7bulan lebih dh bersalin a.k.a xcukup bulan...sy pon terus remind kt suami kne check blk checklist baby sbb skrg sy dah pon 6 bulan...

Rase seram nk bersalin tu memanglah ade tapi ke-excitedan nak tgk muka baby lam perut ni melebihi rase takut n seram tuh...Sy due sebelum syawal insyaallah, raye thn ni sudah bertiga..mase gi bandung sy shopping kain2 utk baju raye, sy pny excited siap nk beli kain same kaler untuk wat baju raye baby. Trus suami sy bg reminder...' xyah mengade baby kecik lagi nyusahkan mak nak jahit baju kecik2..' yealah mase raye nnt baby dlm hari lagi sebulan pon blum ade xdpt bygkan baju kurung/baju melayu bby umo sebulan kan...xpelah thn depan bleh buat dh besar skit lagi comeyy...^___^

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...