Skip to main content

Happy Mother's Day & Award

Heehuu...Selamat Hari Ibu kepada teman2 sy yg bergelar Ibu, Ummi, Mama ye...dan juga kepada sekalian bakal2 ibu...Semalam satu malaysia dan beberapa negara lain menyambut Mother's Day...kalau dulu sy hanya wish pd mak sy saje tapi thn ni org lain pula wish pd saya...rase terharu dan seronok rupanya ade special day for us...En suami bikin kejutan dan surprise dgn membelikan sy kek di Secret Recipe...mulanya nak makan2 disana tapi mak haihh...penuh! ramenye org...sume menyambut Hari Ibu juga...chinese, malay,indian 1 malaysia lah katekan...jadi kami pon cuma tapau kek sajer...terima kaseh en suami...tak sangka walaupun sy bakal mummy tapi beliau tetap celebrate juga untuk saye...sayang en suami!! Hari Isteri ade x?? hehe...

Saya juga mendapat blog award dari Puan Baya...thanx ye baya! ^__^ . saya anggap ni hadiah untuk Hari Ibu juga...hehe
Ini awardnyee...>>>>>>>>>>>>>>>



7 Things about myself:




1. like to travel xkisahla pegi mane2 pun..kaki jalan pny org

2. addicted to 'Pasar Malam' hehe...

3. suka tgk thriller n horror movie/drama...syiok!

4. Employed by 'Mr. Tiger'
5. Will be expecting my first baby this August...Cant wait!!

6. would like my baby to call me 'mummy' ;) and hubby as 'daddy or ayah (prefered by hubby)'

7. Suka makan buah, stock buah mesti sentiasa ade dlm fridge slalunye epal

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...