Skip to main content

Pregnancy Jurnal - Part 4

Bersambung kepada kisah fud poisoning, sebenarnya fud poisoning tu berlaku tepat2 bila memasuki trimester kedua. Sorang Head Department kat opis a.k.a Kak Ani cakap, trimester pertama mommy ok trimester kedua pulak baby mengamuk ye....ehmm...mommy harap cuma sekejap jer...Amik mase seminggu jugakla mommy nak pulih dari kesakitan yg menyiksakan tu. Mommy jadi fobia nak makan ape2 sebab mase kena tu tiap makanan yg masuk akan kuar balik.Uols, muntah2 tu bukan mcm ludah air liur saje ye...muntah2 tu sgt menyakitkan smpi meleleh air mata tau. Bahu pon sampai lenguh2 sebab perut menolak dgn kuat makanan keluar dan kita akan sedaya upaya nak kuarkan makanan tu.Penghadaman tak berlaku langsung sebab sume makanan kuar balik n seminggu jugaklah mommy ni xbuang air besar.

Selepas pulih dari fud poisoning, and mommy rase dah boleh makan mcm biase ape lagi mommy makan jer ape nak. Daddy pon layan sebab die tau seminggu mommy tersiksa. Mommy teringin sangat makan char kuey teow Aimar kat TTDI Jaya. Pastu semenjak memasuki trimester kedua ni, selera makan mommy drastik bertambah compared to awal2 pregnant. Ahakss... sampaikan kadang2 mommy amik makanan daddy. Daddy cakap sejak kenal mommy 4thn lepas, mommy mmg slalu makan tak habis. Tak penah habis ponn n daddy yg slalunye jadi 'tong sampah' mommy...

Tapi sekarang mommy berebut makanan pulak dari daddy. Macam semalam mommy nk makan roti canai sebab xrasa lapar sgt mulanya, order sekeping jer, daddy 2keping. Pas je habis mommy pny, tgk pinggan daddy dah licin. Sebenarnya mommy baru nak kecek daddy punya separuh. Mommy pon cakapla 'B ni habiskan roti canai cepat sgt, syg baru nak mintak sikit'. Daddy pon cakap mane tau, slalu syg makan sikit sekarang siap mintak B punya pulakk..Erkk...daddy pon pening dgn selera mommy lately ni. Nak buat cmne, dah lapar kan baby pon dh makin besar so needs makanan lagi banyak..hehehehh

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...