Skip to main content

Gudnews dari Encik Suami...

Sekarang ini kandungan saya memasuki 4bulan atau erti kata lain fasa/trimester ke-2..alhamdulillah saya semakin sihat sbb baru pulih dari fud poisoning yang amat menyakitkan!! bayangkan selama seminggu saya hanya boleh makan makanan lembut2 seperti roti dan air teh sahaja..waaaaa memang sengsara.

beberapa hari lepas, saya merajuk dgn encik suami sebab pagi2 dah nak cari pasal dengan saya.masa hantar pegi keje, lepas salam saya xcakap "bye-bye" dan hulur pipi untuk ciuman setiap pagi pon.trus jer keluar dari kete.panas jer hati...satu hari sampai la lepas lunch xmsg pon dia.nak tunggu samapi die msg.keras hati kan??dlm hati sebenarnya rasa bersalah dan berdosa juga.uhuk..uhuk

tetiba dalam pukul 3lebih dia call suara buat2 xbersalah seperti biasa ceria jer.mcm xde pape jer berlaku pagi tadi.nyampah betul saya jer yang berperasaan sendiri.
dia bagitau baru kuar dari bilik bos. saya tau kalau die baru kuar bilik bos tu slalunya ade gud news sebab bos die mmg panggil nak bg gud news lam bilik.klu nak marah kt mana2 pon boleh...

Alhamdulillah... suami dpt offer letter dan dinaikkan pangkat mungkin itulah orang kata rezeki anak kan...sudah lama die menunggu untuk promotion dan sebenarnya suami hampir2 nak blah dari company tu sbb almaklumlah, company cina org melayu mmg ssh nak naik!! bos mmg ok cuma promotion tu mmg berjanggutla tggu.tapi akhirnya tahun ini rezeki suami dimurahkan Allah...Alhamdulillahh...

Pasni ni suami boleh goyang kaki sikit dan arah2 kan org jer. tapi sebelum ni pon kerja die mmg bnyk goyang kaki..uhuhu..tapi saya sentiasa mendoakan kesejahteraan suami..sekian~

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...