Skip to main content

Neapolitan Pancakes For Year End 2011

Sebagai penutup tirai tahun 2011, saya mau tepek resipi nepolitan penkek nih..sedappp lemak2 manis buah stroberi gitu...


Ingredients for 8pieces pancakes:-
1cup pancake mix
2/3 cup milk
1egg
1 tsp vanilla essence
chocolate chips
Stawberry - dice into small pieces
Maple syrup ( i don't have maple syrup then i just use honey)


Combine the pancake mix, milk, egg and vanila extract together in a bowl.


Pour about 1/4 cup of batter per pancake onto a hot nontick griddle or pan. Top each with pieces of strawberry and chocolate chips.

Cook 2 minutes or until the tops are covered with bubbles and edges look cooked. Carefully turn pancakes over; cook 2 more minutes or until bottoms are lightly browned. Served slathered in butter and topped with maple syrup. Enjoy.

^ Happy New Year...Welcoming 2012 with Pleasures ^






Comments

ashra said…
yummy skali =)..hehe

selamat tahun baru 2012 buat shila sekeluarga..
enjoy and be hepi alwiz =)
shilafaizz said…
selamat tahun baru jugak kak...selamat menyambut kehadiran baby baru jugak tahun depan yer...;)
mizah said…
failed bab2 buat penkek ni...selalu tak jadi walaupun guna instant mix flour tu....huargghh....erk, sebab takde suitable pan kot ek? hihihi...
shilafaizz said…
mizah maybe batter trlalu pekat so die berat dan xnaik kott...cuba tambah susu sket..hehe pancake memang seswai masak atas pan yang leper..pan roti canai tu pon hokeh jer..tapi penkek ni nampak cantek (chewahh) sebab masak atas tefal hadiah dari suami kott..hikhik.

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...