Skip to main content

Kawan2, Minta Bantuan Kalian...-Kisah Norma-

Assalamualaikum...

Saya adalah pembaca setia blog Fillanie. Arinie saya bace blog Filla dan terus sebakkkkk. Nangessss....Okeh sy memang tak boleh ok terbaca, terdapat tau ade baby kecil yang sakit atau baby tu ibunya sedang sakit tenat macam kisah Norma nih. Minta jasa baik kawan2 klik link blog Filla (http://kasihaleeya.blogspot.com/2011/07/kisah-sedih-pasangan-norma-dan-talib.html).

Semoga ada bantuan yang dapat dihulurkan kalau tak sedikit kewangan, minta doakan yang terbaik buat Norma ni.
Diringkaskan, selepas berkahwin norma mengandung dan selepas melahirkan Rafiq beliau terus jatuh sakit. Ulang-alik hospital rupanya di-diagnosis mendapat kanser. Sejak itu hospital adalah rumahnya. Sedikit gambar untuk menggambarkan ujian buat ibu muda ini. Series tengah menaip pon sy sob..sob..lagi2 bila lihat gambar baby Rafiq atas dada Norma tuh. Ya Allah...meruntun jiwa keibuanku sungguh....

Huwaaaaa...sedihhhhh baby rafiq pon macam Myra jugak bambam tapi die tak dapat merasa belaian ibu apetah lagi merasa air susu ibu since die dilahirkan. Ya Allah, hebatnya ujian buat keluarga ini..

*Kak Filla minta share ihsan untuk tepek gambar yer...


Norma dan baby Rafiq....Speechless...


Apalah yang di mengerti oleh anak kecil ini akan penderitaan ibunya....


Siapa sangka dugaan yang bakal mereka tempuhi setelah berumah-tangga....



Ya Allah....Kau berikanlah keluarga ini selaut ketabahan menghadapi ujianMu, Kau berikanlah mereka seluas langit terbentang kesabaran menempuh dugaanMu ya Allah...Ku doakan semoga akan ada keajaiban buat keluarga ini.

Mohon jasa baik rakan-rakan jika dapat menghulurkan sedikit sumbangan buat rawatan Norma...Apa salahnya membantu meringankan beban orang yang di dalam kesusahan kan...Juga moga entry ini dapat dipanjang-panjangkan. Terima Kasih, hanya Allah dapat membalas jasa baik kalian...


Sumbangan boleh disalurkan ke:-


cimb

01070068677528
Noormawati Mohd Rasif



Dikala kita bersuka ria, bergelak ketawa, begitu ramai orang yang sedang menderita, dalam kesusahan...Semoga aku tidak terlalu alpa, semoga dengan sedikit bantuan ini sekurang-kurangnya sepotong doa dapat meringankan beban mereka...






Comments

♥ Vna ♥ said…
ya allah, sedihnya baca...insyallah akan berdoa untuk mereka sekeluarga

my new url http://myspaceofthoughts.blogspot.com/
shilafaizz said…
thanx wina..will visit ur blog soon k..rindu citer2 kira and syakil..:)
sebak membacanya..mengalir air mata tgok baby tu..kuatkanlah semangat keluarga ini, Ya Allah..
Miss Moon said…
Thanks sebab sudi share kan hal nih . I really really appreciate it

- Moon -
shilafaizz said…
welcome kak Moon...:)
ashra said…
shila,izinkan copy sebijik2 boleh?..pepagi subuh ni,nak buat karangan,tak terkarang plak kesedihan..

thanks
shilafaizz said…
Boleh kak ash, mekaseh banyak2 tau.hny allah dpt balas keprihatinan rakan2 sume.
Filla said…
tq sebab sudi bantu meringankan beban Norma dan keluarga ye shila ;)
shilafaizz said…
sama2 kak filla...itu saja yang saya mampu bantu...

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Invitation: Mini Open House

Assalamualaikum wbt, Kepada rakan2 yang ku sayangi tak kira lah rakan alam maya ke, rakan realiti ke...Kami sekeluarga ingin menjemput rakan2 semua ke Mini Rumah Terbuka dan Sambutan Majlis Ulangtahun Myra..I stated 'Mini' coz memang majlis ringkas jer...huhuuu The menu was planned, (plan yer kot2 la last minit berubah) ... Lontong (Lodeh + Nasi Impit), Ayam Masak Merah, Laksa Johor, Roti Jala + Kari Ayam, kek birthday, cupcakes, kuih-muih... Semua masak sendiri nan ado catering...Me buat Laksa Johor, Roti Jala + Kari Ayam , my mom ku minta masakkan lontong sebab tak cukup tangan...Kalau den jugak buat lontong alamatnye tak payah tido dah la jumaat tu keje...Pehtu feeling2 nak buat bread puding with sos vanilla plak ntah sempat ke idak...huhuiii   Jemputlah kawan2 yek... Date: 24.09.2011 Time: 1pm-6pm Venue: No.25, Jalan Setia Impian U13/8D, Setia Alam Shah Alam Myra nak menepek jugak kat sini...Layankan ajer...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...