Skip to main content

Rentetan 2010...Welcome 2011

Bersyukur ke hadrat Illahi kerana kita masih berpeluang merasai kenikmatan hidup lagi...Sepanjang tahun 2010 berbagai kisah telah dilalui kebanyakan nya berkenaan sambutan orang baru dalam hidup kami berdua..Saya disahkan hamil pada bulan 12 tahun 2009 oleh itu tahun 2010 adalah tahun yang amat bahagia dalam hidup saya dengan kelahiran cahaya mata pertama...Dan pelbagai lagi la kisah menarik seperti....
-
-
-
-
-
-
-
-

Rumah kami Syurga kami siap di renovasi..tinggal decor2 ape yang patut jer...

Sambutan our 1st Wedding Anniversary..mase nih 08082010..saye dah sarat benor menghitung detik untuk melahirkan sajer...

Saat-saat gentar menanti untuk melahirkan...waktu nie tengah contraction tapi tak berapa kuat..dilation dah bukak dalam 5cm...Saya tertido lepas diberi painkiller..Tengok ler somi ku selain sentiase berada di sisi, sempat snap gamba...bagus2 bukan senang nak dapat gamba gini..3tahun sekali..hukhuk
Alhamdulillah...selamat melahirkan seorang baby girl seberat 3.11kg tepat 5.30pm 31 Aug 2010..ini usia anakanda terchenta 1 day old...kira Fresh lagi from the oven womb...Dah siap2 nak discharge hospital...

Buat pertama kali berHari Raya ber-3...time ni tengah pantang baru 10hari...tengah demoks lagii...

Annual Dinner Maybank Islamic Bhd 2010...Sungguh meriah!

Begitulah rentetan 2010 saye...banyak berkisah pasal kehamilan saye dan kelahiran Humayraa...Saye bersyukur atas segala rezeki, kenikmatan, kebahagiaan yg Allah kurniakan kepada kami..Semoga tahun 2011 juga kehidupan saya diselaputi kebahagiaan, Myra membesar dengan sihat dan cergas, rezeki untuk kami melimpah ruah..Jika kami di uji sekalipun semoga kami kuat dan sabar menghadapi ujian Allah...Amiin.


Comments

semoga 2011 lebih kemanisan buat shila sekeluarga..amin
Wahida said…
dah perfect dah life ko sheila..
shilafaizz said…
hana...mekaseh...semoga manis2 buah jer..manis2 sangat kencing manis dibuatnye! ahaks
shilafaizz said…
wahida, alhamdulillah...i dont demand more...semoga aku dan hubby sentiase sihat walafiat supaya boleh mencari rezeki,dan beribadah..kdg2 pk2 kesenangan pon satu ujian jugak utk kita..aku doakan ko jugak yer..jgn lupa yg aku pesan tuh.huhu

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...