Skip to main content

Bye Bye Semenanjung...

Hari ini 21 January 2011 bersamaan hari jumaat...yeayyy esok suda cuti tapi esok ade Family Day company plak...takpelah seb baik wat kat luar KL, sejuk sket mata memandang kan...Then, next week bermula hari Isnin 24 January 2011 kami akan meninggalkan Malaysia untuk berhijrah ke bumi Kenyalang...ehhh bumi kenyalang ke ekk? Bumi Kenyalang Sarawak kans...Sebenarnye kami akan terbang ke Sabah jerrrr...hukhuk. Tak jauh mane pon luar Semenanjung jer 2jam perjalanan naik flight..Cuti-cuti Malaysia bersempana bulan January..apekah?? Tak kisahlah yang penting sy bercuti dari pergi ke opis...yes! bestnyeeee tak keje...

Dan ini juga adalah kali kedua my dotter Myra idung pesek, pipi bola itu naik flight...pertama kali dulu sewaktu usianye 5bulan dalam kandungan kami ke Bandung, Indonesia..Kali ini usianye hampir 5bulan juga di luar kandungan kami bawak die terbang lagi...Sebenarnye Myra tak bape sihat, demam dan batuk hukhuk...tapi tak bape kritikal..demam nak beralih bulan barangkali...Kami tetap juga meneruskan planning ke Sabah sebab semuanya sudah diuruskan ticket flight, hotel semua sudah dibayar..Kalau Myra meragam takpelah kami duduk hotel sajer...hmmmmm

Okey itu sajer, nanti sy update cerita kami cuti2 ke Kota Kinabalu yer...dadaaa

Kota Kinabalu...Here we come!

Comments

Shween said…
selamat pergi dan kembali mummy sekeluarge
shilafaizz said…
tenkiu sheen...tgh mengemas baju nih...

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...