Skip to main content

Entering 2nd Trimester

This week dah masuk 4bulan...Alhamdulillah sihat, cuma kadang2 sering gak sakit kepala...Dah boleh masak memasak. Yeayyy!! cuma baking kek jer lom sampai seruan lagi...masih malas nak baking.

Baby bump jugak dh mula kelihatan..tapi kan..ini kali x sebesar time myra..time myra rasenye lagi besar perot di usia 4bulan (yer sy memang jenis perut besar). Berat pon xnaik banyak macam myra dulu..Time myra membesar bagai johan...setakat ni baru naik 2.5kg..time myra 4bulan dh naik 6kg...miahahahahah

Oh yer kami kadang2 panggil myra 'kakak'. So kalau tanya dia sape nama? dia akan jawab 'Kakak!' dengan bangga sekali...bila dibagitau bukan kakak...humayraa...dia akan cakap 'Bukan mayya! kakakkkk' agagagaga...ye lah ye lah kakak pon kakak lahh....

Itu je lah nak hapdet.... ai nak balik..halfday di hari jumaat. Apekah? sejam lagi memang habis ofis hour ponn...Byebye!

Comments

mizah said…
cepat je kan masa berlalu..dah 2nd trimester..semoga semuanya dipermudahkan..kali ni cepat sikit la nak slim pas bersalin ek...hehe
ashra said…
Chumelnyee..myra nak jadi kakak da..hehe
NrlAidaHml said…
wahh sekejapan je dah masuk 4 bulan kan Shila..mesti excited kan nk tau gender baby..nanti update k..hihihi..kakak Mayra pn excited nk jadi kakak..mesti tak sabar nk jmpa adik baby..hhihih

**yg pasal induce tu kan..aida masuk ubat ikut vagina..so agak lebih scary di situ..hihihi
shilafaizz said…
mizah: xtau la cepat ke tak mizah..takut lemak2 degil ni melekat jer nanti..huhuu

kak ash: tu laa dia mmg sebut diri dia kakak kakak je dah skrg

aida: shila induce ikut vagina rase, induce drip pon rase. induce pil kt vagina tu xde apa sgt, induce drip tu wohooo nikmat! yg scary siap ade mesin utk ubat tuh

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...