Skip to main content

Plan for 2013

My Plan for 2013.

1) Nak completekan decoration and renovation kitchen cabinet: tall unit dan wall cabinet will be installed by Feb/March 2013.

Updated: Tetibeee ter-booked pakej 2D1N to Gold Coast Morib Themepark Resort siap jacuzzi, buffet dinner + breakfast for 2 persons, sekali admission to Themepark RM180 sahaje...the actual pakej cost is RM664. Berbaloi kannns? dah booked end Feb nanti. Kunun nak celebrate in advance besday pak pais.

2) Plan nya nak pergi ke Jubail Al-Raih, Saudi Arabia on March sebab ingat nak bawak mak jalan2 pergi rumah uncle kat sana. Then tetiba pak pais plan nak buat umrah satu family sekali alang2 dah ke sana. Siap dah contact uncle untuk uruskan white visa kt Saudi. Tetiba daku ter-pregnant pulak...kihkihkih. So this big plan kami tunda ke awal tahun 2014, coz long hour journey 12hours dalam flight. Tak berani + tak larat nak travel jauh dan lame dengan flight dalam keadaan berbadan dua. Nak pegi awal tahun sebab time tu kat sana musim sejuk, kalau bulan2 lain panas takut anak2 (especially baby) dan mak tak larat dengan cuaca terlampau panas.

3) On April ade Mom and Baby Expo kat Midvalley...harusssss acik pegi...huhuuu banyak dah list nak grab kat expo baby tu nanti.

4) On May, nak attend Antenatal class sebab time tu dah 7bulan...i think right time untuk attend antenatal class sebab tak awal sangat, tak lambat sangat. Nak buat 4D scan jugak on that month plannya nak buat time 28weeks nanti.

Updated: Lupa plak, 14-16 June dah booked AirAsia promo ticket ke Langkawi will all family in laws. Saje nk jalan2 dengan family mertua since memang murah ticketnye...time tu dh 32weeks.hohohoh Dr mazita, please bagi surat kebenaran kat sy untuk naik flight yeh...ala tak lame 45mins ajee....^_^

5) July, menunggu hari detik demi detik...huhuuu due date jatuh pada 31 July. Bulan puasa lagi seminggu nak raya. Niceee....Semoga selamat dan dipermudahkan semuanya...


Itu saje lah kot setakat ini....




Comments

NrlAidaHml said…
Everything about baby kan Shila..semoga segalanya dipermudahkan ye..
shilafaizz said…
Itu lah nye aida everything about baby jer...eh ade nak tambah sikit lagi lupa 2 benda pasal holiday...ngeee *see pk ke hal baby jer lupa tang lain
ashra said…
moga dmudahkan bsalin ye
wah.byks nye plan coti2 die.hehe

ha.btul wat 28w 4d scan.just nice coz doc pun kate,that time,feature bb lg sng nampak. :)

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...