Skip to main content

Myra Turns 2 Years Old

Alhamdulillah dah 2tahun dah anak mami dan ayah...Syukur Ya Rabb.

Maleh nak citer panjang lebar..On 31st Aug 2012 last Friday, we celebrate her 2nd birthday with families, teachers and close neighbours. Eh apesal hakak speaking spekong nih?? Almaklum dh lame tak hapdet blog kerojeee memanjang, ter-biase cakap omputih dah..kihkihkih

wokeh lah, tengoklah gamba2 yg tak seberapa nih...tak sempat nak snap pic banyak2 sebab hakak bizi layan tetamu kekdahnye...zasss layannn!



Kek ni hakak buat sendiri dengan hasil air tangan hakak tau...This is Russian Black and White cake..meh kita close-up sikittt...cantek tak hakak deco?? hihiii

Sesambil masak, sesambil hakak buat kek ni...Jadilah ini hasilnyeee...

Aritu masak simple2 jer, spagheti olio aglio, baked penned cheese, nasi impit daging dendeng + serunding, buat chocolate cheesetarts, mashed potato with gravy, coleslow, ayam goreng bersalut tepung Ayamas, ade buah, air macam2 jenis.

Cikgu Myra yg pompuan tuh, sorang lagi tak nampak..main snapppp jer hakak nih. hahah!

Puding Roti bakar wan melaka buat, tengah2 choc cheesetart mami myra bikin, bawah sekali kuih koci wan melaka jugak buat...time kaseh wan...

Adik beradik pak pais semua datang, atuk wan melaka datang, mak myra pon datang dari johor. Adik beradik ai tak datang lah jauh kann memasing kat johor. Sambutan nye sederhana tapi meriah...Alhamdulillah, Syukur Ya Allah kerana kami dipanjangkan umur kami untuk sama2 menyambut ulangtahun puteri kami lagi...




 

Comments

♥ Vna ♥ said…
happy belated bday myra..kejap jek dah 2 tahun

mcm baru semalam pegi rumah shila utk bday 1 tahun myra ;-)
shilafaizz said…
thanx dear..:)
kan wina..last year wina pegi die baru pandai jalan..sekarang dh melompat2 berlari2 dah. Kejap nyee anak dara i besar.kihkih

Popular posts from this blog

Kenapa Dia Tak Prihatin?

Saya memang seorang executive biasa ditempat saya bekerja atau lebih tepat hanya seorang junior executive yg masih setahun jagung di bidang perbankan. Tempat saya bekerja sekarang adalah majikan pertama saya sejak saya grad. Saya tiada pengalaman bekerja sebelum ini dan hanya menjalani on-the-job training dlm istilah Human Resource. Saya memang seorang yg tidak pandai mengampu, kipas atau membodek bos. Kalau sy rase tak betul sy akan express idea sy. Buat masa skrg ketika tgh mengandung ni, sy memang slalu amik annual leave dan sebelum ini sy bukanlah seorang yg selalu ambil cuti.Lagipun sy amik annual leave bukanlah MC jadi tiada apa2 masalah disitu. Annual leave mmg diberi kepada setiap pekerja dengan jumlah tahun pertama bekerja sebanyak 24 hari. Saya ambil cuti juga bukan saje2 dan sy mmg akan ssh hati setiap kali cuti sbb terpaksa meninggalkan kerja2 di pejabat. Sy ambil cuti kerana perlu ke klinik berjumpa doctor untuk check-up kandungan. Dan sekarang ini pula tempoh sebulan seka...

Spiral Spaghetti Goreng Ala Chef Shila

Di atas permintaan rakan-rakan di FB yang mem-view album resipi saye...dan merequest resipi dari saye terutamanya Epa Hassan . ..Dengan berbesar hati sekali saye sanggup dan rela membocorkan resipi turun temurun nenek moyang..huahuaaa...Kawan2, nak masakan sedap ni sebenonye kena ade satu skill, skill 'pandai agak-agak'...cmno tu? maksudnye, kalau orang tanye bape banyak lada nak letak? agak2 jer...ha gitu ler... hikhik ~Ha menarik tak spaghetti saye ni? (klu xmenarik sudah, ade ku kesah..) Bahan2: Spiral Spaghetti 250gram/setengah paket - 4 org makan (nak pasta lain pun boleh elbow ke,shell ke ikut sedap mate..saye suka guna brand San Remo atau Fusilli) *Seafood - Udang, sotong dsb...tapi saye suka guna udang saje (Udang saiz L atau M) *Minced chicken/beef *Lada kering - gunting dan direbus Bawang besar - sebiji Bawang putih - 4 ulas Sos Tiram *Sawi batang hijau *Carrot - dipotong panjang macam dalam gambar Telur - 2biji Garam dan bahan perasa (* = Ikut korang ler kalo suka...

Caramel Cis Kek + Nasi Daging Asam Kerisik

Nak hapdet sekitar sambutan Ulangtahun kekanda hamba..ekekeke...Sy tak masak beria pon juz buat Nasi Daging + Air Asam Kerisik ngan Caramel Cis Kek ..Teruja...Teruja sebab 1st time neh wat cis kek menjadi uolss! Sukaaaa...paling gumbira sebab hubby cakap sedap makan ulang2 lak tuh...Hubby ai nih memang pengkritik tetap uols so kalau die kate xsedap, no hard feeling okeh but kalau die kate sedap tuh, ehem..ehem..paham2 sendiri lah yo maksudnye.... Okeh ni sekitar makanan2 hasil air tangan iols... Caramel Cheese Cake... Nasi Daging Air Asam Kerisik... Hamiikk uols besaq2 punye daging iols letak k..Biar gumuks, Puas makan...huahahhah Untuk resipi Nasi Daging nih sila lah cari dalam label resipi belog ai nih..Untuk resipi cis kek, by request sajork..kalau ramai yang tanye ai letak la dalam belog nih okeh...Owh ye cis kek nih tak bakar tau chilled saje lam esbok. Sambutan Ulangtahun Hubby sangat lah informal...sape datang...makan, ikut lah tetamu nak serbu umah kami kul bape..y...